Khamis, 21 Disember 2023

Redha Allah

 Asslamualaikum dan Salam Jumaat yang indah...

Untuk sekian kalinya aku menulis menyatakan isi hati ini. 

Ya Allah,

Ajari aku untuk redha terhadap anak-anakku dengan sekikhlasnya. Bantu aku Ya Rahman, sebagaimana Engkau memudahkan jalan buatku, maka Kau permudahkan juga perjalanan anak-anakku menuju akhirat sana. Jadikan aku, anak-anakku dan zuriat keturunanku dalam golongan yang mendirikan solat, Ya Allah...perkenankanlah permintaanku, aamiin.

Ya Allah,

Terlalu banyak kenangan yang tercipta di tahun 2023 ini. Suka duka silih berganti. Terima kasih atas segala kasih sayangMu Ya Allah. Kau hadirkan insan-insan yang memberi pangajaran terhebat buatku. Terima kasih kerana mengingatkan aku tentang segalanyanya. Kasih sayang, pengorbanan, air mata yang telah memberi pengajaran buatku untuk tidak berpaling lagi. Sesungguhnya Ya Allah, aku dapat merasakan kasih sayang Mu terhadapku. Permudahkan segala urusanku Ya Allah. Semoga jihad ini menjadi asbab untuk aku ke syurgaMu. In shaa Allah

Ya Allah,

Aku bersyukur atas segala yang menimpa diri ini. Alhamdulillah kerana masih diberi kesempatan untuk aku bertaubat dan menghiasi dunia ini tanpa perlu kepura-puraan. Betapa cinta dan kasih sayangMu sangat Agung. Terima kasih Allah, semoga hidupku sentiasa di bawah rahmat dan lindunganMu. Jadikan aku tetamuMu yang paling istimewa Ya Allah, sungguh aku rindu untuk ke rumahMu, melihat keindahan dan mengabdikan diri sepenuhNya kepada Mu Ya Rabb, Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Kuserahkan segala urusanku, hidupku, matiku, ibadahku hanya kepadaMu Ya Allah. Lindungi dan sayangi aku Ya Allah, aku hambaMu yang lemah mengharapkan ehsanMu dan kasih sayangMu. Aamiin

Semoga tahun 2024 membawa sinar baru dalam keluargaku.

Sayonara!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan