Khamis, 23 November 2017

Rela dalam terpaksa

Assalamualaikum semua,

Lamanya mama ayu x bersiaran. Bz bebenor lately ni, ntah x tau cmne nk bahagi masa. Korang pernah alami situasi macam ni ke? huhuhu...sama2 lah kita muhasabah diri. Ada masa kita perlu bersendirian, memohon agar Allah memberi kekuatan kepada diri untuk terus hidup di muka bumi ini.

Salam Jumaat yang penuh barakah. Cuti sekolah akan start esok, ke mana hala tujuan korang? Bercuti? Kerja? Makan Angin? JJCM? @ mereput je kt rumah? hahaha..itu ayat paling win mama ayu rasa...bebudak sekrg ni, macam2 ayat depa guna.

Ok lah, berbalik pada tajuk kt atas tu, alhamdulillah..mama telah pun dipanggil oleh Pejabat Tanah Klang untuk urusan Pesaka. Mama ditemani oleh kakak ipar (kaklong) and adik ipar untuk menjadi saksi dlm perbicaraan. Syukur tak terhingga walaupun masih ada yang belum selesai. Pelan2 akan mama ayu selesaikan jugak, in shaa Allah. Setelah habis bicara, semua nilai wang kepunyaan arwah, diserahkan kepada 5 orang anak2 mama. Untuk yang 4 orang tu, semua akan masuk ke Amanah Raya sebab x cukup umur. Kakaknya je lah akan dapat ttp mama sebagai pemegang amanah sbb tahun depan dak Wany  pun nak masuk 18 tahun dah...mama dapat kereta2 yg ditinggalkan. Sebab 2 kereta masih dalam pinjaman bank, mama amek keputusan utk melepaskan kete xtrail arwah. Setelah 4 bulan membuat bayaran bulanan, mama terpaksa jugak trade in kete ni...huaaaaa😢 x larat ko bayo bulan2.
Dulu lain lah, sebab arwah yg bayar semua kereta. 

Pikir punya pikir, Allah dorongkan mama & permudahkan segala urusan mama. Allahu, betapa besarnya kasih sayang Allah. Minta lah dan berdoalah pada Allah, nescaya akan dikabulkan Nya.


Selesai satu perkara, tinggal 2 perkara lagi, rumah & kete saga pulak. Mudah2an urusan ini juga Allah permudahkan. 

Sumber gambar dari google

Doa yang selalu mama ayu baca dan amalkan...zikir dalam kete. Korang cuba amalkan. In shaa Allah, Allah akan sentiasa ada bersama2 kita. Semoga hati ini ditetapkan Allah dalam agama Islam. Ya Allah, matikan aku dalam Islam. Matikan aku dalam iman dan bertakwa kepadaMu. Aamiin

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan