Rabu, 2 Ogos 2017

Mak g Haji

Assalamualaikum semua..

Hujan rahmat dipagi hari. Bumi kesejukan di sapa angin sepoi2 bahasa. Syukur alhamdulillah kita masih bernafas di bumi Allah ini. Kehidupan harus diteruskan walau bagaimanapun badai melanda. Berpegang kepada Al Quran dan hadis, Allah ada untuk kita semua.

Semalam anak2 menghantar mak ke Lembaga Tabung Haji Kelana Jaya. Alhamdulillah dapat juga mak mengerjakan haji. Panggilan Allah Yang Maha Agung. Angah minta maaf kerana tidak dpt menghantar mak ke sana. Sungguhpun begitu, sebagaimana DOA mak kepada anak2, begitu jugaklah DOA anak akan sentiasa ada untuk mak. Semoga mak mendapat haji yang mabrur dan dipermudahkan segala urusan sepanjang mengerjakan ibadah haji di Mekah dan Madinah. In shaa Allah, ada rezeki, angah juga ingin menjejakkan kaki ke sana.
Sebelum berangkat ke Lembaga Tabung Haji Kelana Jaya

 Mak ditemani oleh anak2 dan jiran tetangga

Along & famili

 Uda & family

 Achik & family ( suaminya outstation )

 Ajak & family ( harus tambah baby lagi ni...hehe)

 Bersama anak menantu & bakal menantu

 Moment macam ni mmg x leh tahan ooo...sayang mak


Abah merupakan tunggak utama dalam keluarga kami. Berdiri dibelakangnya seorang yg kami panggil mak. Redha isteri teletak pada redha suami. Sebab itu lah angah sayang sangat kat abah. Seorang yang sabar dan pemurah. 

Tak boleh nak cerita lagi...nnt mengalir pulak air mata ni. Adik2 yang lain ada jugak datang tapi x dpt nak hantar mak ke Kelana Jaya. Tapi syukur sebab semua dapat jenguk mak sebelum mak berangkat ke tanah suci Mekah. Nanti mak balik, angah tunggu kt rumah mak ye..nnt along & adik2 jemput mak di KLIA. 
Selit sikit gambar ni sbb dak kembar ada pertandingan memasak semalam.

Jumpa lagi...sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan