Selasa, 7 Februari 2017

Persahabatan

Assalamualaikum semua

Tajuk mama ayu ari ni...PERSAHABATAN

Gambar diambil dari Kartun.com


Dalam perkenalan, tidak kira samada lelaki atau perempuan...banyak istilah yang digunapakai. KAWAN, SAHABAT, TEMAN, KEKASIH ..semua mempunyai maksud yang tersendiri. Itu terpulang kepada individu untuk menilai.

KAWAN
~ Istilah ni paling win antara semua tu. Sebabnya, mana-mana kita pergi, kita akan berjumpa dengan orang yang dikenali dan tidak dikenali. Sekaligus menjadi kawan kepada kita. Contohnya, di sekolah, di ipt, di tempat kerja...kawan ni memang ramai. Bak kata pepatah, "kawan ketawa senang dicari, kawan menangis susah dicari". Tapi bila kawan ini menjadi rapat, maka jadi lah teman atau sahabat.

SAHABAT/TEMAN
~ Sahabat ia lebih rapat daripada kawan. Sahabat ini, bila kita ke mana, apa yang kita buat, perasaan kita, dialah tempat kita mengadu. Walaupun jauh di mata, sahabat ini masih saling ingat-mengingati antara satu sama lain.
~ Teman pula merupakan satu jalinan yang saling bergantungan diantara satu sama lain. Pernah tak korang rasa, bila nak ke mana je..mesti nak kan orang ni menemani. Orang kata, ke hulu ke hilir mesti ko berdua jek...dah tak de orang lain dah. Tak boleh berenggang langsung. Kalau dapat macam ni, memang teman sejati.

KEKASIH
~ Bila dua hati menjadi satu. Macamne tu eh...hihi.

ok lah...nak bermadah berhelah skill tu dah lama menyepi. Agak-agak pas ni nak menulis balik lah. Lama dah tak berkarya. haha. Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan