Selasa, 31 Oktober 2017

Impian dan Harapan

Assalamualaikum semua..

Agak lama menyepi...memang sengaja membzkan diri agar hari2 selepas ini dapat dilalui dengan indah. Korang apa khabar? Diharapkan semua sihat hendaknya. Semoga kita semua di dalam lindungan Allah SWT.

Berbalik pada tajuk kt atas ni. Impian dan harapan adalah dua benda yang berbeza tetapi mempunyai matlamat yang sama. Setiap orang di beri harapan, pengharapan dalam hidup. Apapun yang telah ditetapkan oleh Allah SWT, kita masih berharap agar Allah mengurniakan kita sesuatu yang baik dalam kehidupan ini. Harapan menjadikan kita untuk terus maju ke hadapan. Harapan menolak kita untuk terus berharap agar impian yang kita ingini tercapai. Impian merupakan idaman/kehendak yang kita inginkan. Setiap orang memerlukan impian ini. Impian untuk hidup lebih bermakna, disayangi dan menyayangi, impian nak jadi kaya, nak beli kereta besar, beli rumah besar dan banyak lagi lah...

Apapun yang kita harapkan, apapun yang kita impikan, berbaliklah kepada Al-Quran dan Sunnah. Berharaplah kita kepada Allah, kerana hanya Allah sahaja yang dapat memakbulkan impian kita. Keluarga, pekerjaan, urusan bisnes, rakan2 dan orang2 disekeliling kita hanya pendorong kepada harapan dan impian kita. Mudah2an hidup kita diberkati dan direhai Allah. Hidup kita terletak pada redha Allah SWT. Ibarat redha anak terletak pada ibu bapanya, redha isteri terletak pada suaminya, semuanya bergantung pada redha Allah jua. Hanya Allah yang Maha Kuasa, dapat mengabulkan segala permintaan kita.

Subhanallah
Alhamdulillah
La'ilaha'ilallah
Allahuakbar

Semoga terus success !! Sayonara..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan