Selasa, 23 Januari 2018

Terima Kasih Allah

Assalamualaikum..

Coretan ini ku tulis sebagai pengganti diri. Rasa hati yang..(x dpt nk diluahkan). Allahu, berat dugaan yang Kau berikan. Berikan aku kekuatan untuk menghadapinya.

Ada orang diberi ujian, dan dengan ujian itu menjadikan hidup lebih TABAH. 
Ada orang ditimpa musibah, dan dengan musibah itu menjadikan kita lebih bermuhasabah diri, dalam mencari nilai diri dan sekaligus memperbaiki apa yang tidak betul.
Ada orang di beri kebahagian, dengan bahagia itu dapat menjalani hidup dengan aman dan gembira.
Ada orang diberi kekayaan, dan dengan kekayaan itu dapatlah kita membantu sesama yang lain.

Apapun keadaannya, aku berterima kasih kepada-Mu Ya Allah. Sepanjang kehidupanku melalui bahtera rumahtangga, Kau memelihara kami dan kami hidup dengan aman dan tenteram. Kehidupan ini, pasti ada sengketa dalam rumahtangga tetapi dapat kami harungi dengan pelindungan dari Mu Ya Allah.

Terima kasih Allah. Kerana aku dikelilingi dengan insan-insan yang prihatin, mak, abah, adik beradik, anak-anak yang baik, ipar duai yang memahami, rakan-rakan pejabat, kejiranan dan semua yang hadir dalam hidup ini.

Dunia ini hanyalah tempat persinggahan. Banyak lagi cabaran yang perlu dihadapi. Semoga hari ini lebih baik dari semalam dan esok hari akan lebih baik dari hari ini. begitulah seterusnya. Kami insan yang menumpang di bumi Mu Ya Allah. Mudahkan perjalanan hidup kami dalam menuju ke akhirat, tempat yang abadi.

Nukilan hati, coretan utk pagi ini. Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan