Khamis, 30 Januari 2020

Yang Aku Rasa...

Assalamualaikum semua…


Salam Jumaat yang penuh barokah. Semoga kehidupan kita semua selalu di bawah lindungan Allah SWT.

Gambar kredit to FB


Ayat kat atas ini, amat menyentuh perasaanku. Aku rasa ramai yang begini kot. Dengan zaman sekarang yang serba mencabar...perempuan harus KUAT menghadapi arus kehidupan di dunia ini. Ya, harus KUAT dan TABAH. Lebih-lebih lagi sebagai ibu tunggal yang membesarkan 5 orang anak...apa lagi yang aku ada. Dulu ada jugaklah bahu untuk aku sandarkan. Sekarang, semuanya telah berubah. Apabila semua keputusan ko kena buat sendiri, dan setiap urusan harian perlu ko hadap walaupun terkadang amat perit untuk dihadapi. Hanya Allah tempat aku mengadu dan aku tahu Allah sangat sayangkan aku. Terima kasih Allah.





Bila setiap kesulitan yang kita hadapi, Allah akan bukakan jalan untuk kita keluar dari kesulitan itu. Kerana itu janji Allah. Semakin kita mensyukuri nikmat yang Allah beri, semakin banyak manfaat yang akan kita kecapi. Setiap hari aku belajar sesuatu yang baru. Dalam hidup ini, segala tingkah laku kita bukan hanya untuk hari ini tapi untuk hari-hari yang mendatang. Manusia hanyalah pendosa. Setiap hari melakukan dosa dan kepada Allah tempat kita memohon pengampunan.

Moga Allah redha.

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan