Rabu, 30 Disember 2020

Yakin dan Redha

Assalamualaikum…

Lagi dua hari tahun 2020 akan meninggalkan kita. Walaupun mengikut kalendar Masihi, tahun akan tetap berubah dan akan sentiasa meningkat sesuai dengan usia manusia. Bertambah umur, bermakna bertambah kematangan dalam diri kita. Hidup banyak mengajar kita erti tabah, sabar dan redha. Terkadang apa yang kita mahukan tidak sama dengan kejadian yang berlaku dalam kehidupan kita. Begitulah rencana dari Allah Yang Esa. Andai kita menerimanya dengan yakin dan redha, in shaa Allah semua akan dipermudahkan Nya. Berdoa lah sentiasa semoga Allah sayang akan kita dan menjaga kita sepenuhnya.


Hidup yang penuh pancaroba. Adakala kita gembira dan tertawa, adakala kita sedih dan menangis. Andai diberi pilihan, setiap orang mahukan kebahagiaan dalam hidup. Kebahagiaan yang dapat dirasakan bersama keluarga dan orang sekeliling yang di sayangi. Boleh ke sayang di bahagi-bahagi? kenapa ada orang tidak suka jika ada insan lain yang mahu berkongsi kasih sayang sesama mereka? Adakan hidup ini tidak adil? 😔😞

Kerana keyankinanku pada Allah sangat tinggi, aku yakin satu masa nanti segala impian yang aku kejar akan aku perolehi. Dan aku yakin, dengan izin Nya jua lah sesuatu yang harus berlaku akan berlaku. Aku harap Allah memberikan aku kesabaran yang tinggi sebagaimana dulu aku boleh bersabar dan aku tetap akan bersabar walaupun sepuluh tahun akan datang. 

Kehidupan akan tetap diteruskan walaupun tanpa CINTA manusia. Cinta yang kadang kala membawa kehancuran dalam perhubungan. Suka tidak semestinya memiliki, tetapi DOA buatmu akan tetap tersemat dalam hati ini. Moga kau berjaya mengejar impianmu. Aku sebagai wanita akan mendokongmu dari belakang, memberimu semangat dan kasih sayang yang tulus kerana aku tahu kau sangat menyayangi keluargamu. Aku tidak mungkin akan menyakiti mereka kerana apa sahaja yang kau sayang, adalah kesayanganku jua. Walaupun aku hanya dapat melihat dari jauh, aku RELA kerana aku adalah aku. Aku adalah wanita yang suka melihat wanita lain gembira walaupun aku terluka. Kerana lukaku dapat aku sembuhkan dengan doa dan airmata. Pernah kau tanya, kenapa aku sanggup melakukan segala kemahuanmu, kerana bila sayang itu wujud dalam hatiku, aku rela melakukan apa saja demi kebahagiaanmu. Mungkin, aku menyayangi orang yang salah, tetapi aku tidak boleh berpatah arah. Tetapi aku masih punya waktu untuk membetulkan semula keadaan yang telah berlaku.

Life must go on. Aku tidak mahu hidup bertemankan dosa dan noda. Aku hanya insan kerdil yang berbuat dosa atas diriku sendiri. Kepada Allah aku bermohon semoga Dia ampunkan dosa-dosaku.

Ya Allah, 
Hidup dan matiku kerana Mu. 
Kau tutuplah aibku 
Kau tetapkan imanku
Kau peliharalah aku 
Sayangi aku Ya Allah

Aku bermohon semoga tahun 2021 membawa sinar kebahagiaan buatku. Aamiin

Sampai sini coretan hati...

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan