Rabu, 12 Mei 2021

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2021

 Assalamualaikum semua...

Lama nau tak bersiaran...dari bulan ramadhan sampai lah masuk syawal nan indah...baru berkesempatan untuk menulis. Fuh, bersawang abis blog ni...nanti aku kemaskan sikit2 ye, beban kerja hakiki membuatkan aku tidak ada masa untuk mencoretkan sesuatu dalam blogku ini. 

Hari ini, 1 syawal 1442 hijrah. Alhamdulillah diberi kesempatan sepanjang ramadhan untuk berterawih di surau walaupun secara bergilir-gilir. Semoga kita semua akan bertemu ramadhan tahun akan datang...in shaa Allah.

Raya kali ni terasa sedikit kelainan. Bila mana kau pergi ke pasar ditemani oleh anak dan si dia...terasa lengkap hidup ini yang mana mereka tidak mungkin akan mengerti dan ingin mengerti. Aku berserah semuanya kepada Allah, moga apa jua yang mendatang, membawa sesuatu kebaikan yang menjadi rahsia Nya. Allah itu Maha Pendengar, Allah Maha Pengasih dan Maha Penyayang. 

Walaupun kita menyambut syawal dalam PKP, masih dapat aku meluangkan masa untuk berjumpa mak dan abah di Bangsar. Bersalaman dan peluk cium buat kedua insan yang amat aku kasihi. Semoga Allah memberi kesihatan yang baik buat mereka. Hari ini...mereputlah pulak di rumah kan 😂...tiada ziarah hari raya, hanya boleh video call sebagai pengganti diri. Tapi kan...masa berlalu, sehingga waktu ini...masih belum dapat panggilan dari si dia. Sibuk sangat lah tu...moga dia berbahagia disamping keluarganya. Hidup aku dengan caraku, moga Allah redha apa yang telah berlaku.

Ok, kita layan gambar lah dulu buat kenang-kenangan. Banyak lagi gambar dah upload kt fb nun...simpan jadi memori nanti 😍

















Satu family je...maklumlah tahun ni tak dapat berkumpul kan, moga tahun akan datang kita akan dapat menyambut hari raya seperti biasa.

Jumpa lagi...sayonara !!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan