Khamis, 11 Oktober 2018

Ampunilah aku Ya Allah

Assalamualaikum..

Salam Jumaat yang penuh barakah. Bumi disimbahi hujan dari malam tadi tak henti-henti. Kesejukan melanda menjadikan tidurku tak lena. Allah...betapalah ujianMu ini Maha Hebat. Hanya orang yang merasinya sahaja yang tahu.

Ya Allah,
Ampunilah aku, hambaMu yang lemah tidak berdaya
Betapa hari-hari yang ku lalui walaupun begitu asing ku rasakan
Demi anak-anak, ku gagahkan jua kaki ini melangkah

Ya Allah,
Bantulah aku dalam mendidik anak-anakku
Mereka perlukan kasih sayangMu Ya Allah
Sayangilah mereka, kasihanilah mereka
Mereka memerlukan bimbingan dan tunjuk ajar dari Mu

Ya Allah,
Apa pun dugaan yang Kau berikan,
Jadikan aku hamba Mu yang sentiasa bersyukur di atas segala yang Engkau berikan.
Jadikan aku hamba Mu yang tetap sujud walau apa pun dugaan yang melanda.
Jadikan aku seorang hamba yang ikhlas dalam melakukan setiap perkara.
Redhailah aku Ya Rahman, Ya Rahim

Ya Allah,
Kasihanilah kedua ibubapaku sebagaimana mereka mengasihiku diwaktu kecil
Lindungilah kedua ibu bapaku.

Ya Allah,
Kau tetapkan hati kami dengan Iman
Kau tetapkan hati kami dengan Islam
Jangan Kau pesongkan hati kami ini Ya Allah.

Jadikan aku, anak-anakku dan zuriat keturunanku golongan yang tetap mendirikan solat.

Ya Allah,
Hanya kepadaMu aku berserah
Lindungilah kami, peliharalah kami sentiasa.
Aku bersaksikan  kalimah لا اله الا الله محمد رسول الله 
Hanya kepadaMu kami meminta pertolongan.

Ya Allah,
Hati ini, perasaan ini, hanya Kau yang lebih mengetahui
Banyak dosa yang telah aku lakukan Ya Allah
Ampunilah aku ya Allah

Ya Allah,
Kau cucurilah rahmat ke atas arwah suamiku, ibu bapa mertuaku dan mereka yang telah pergi meninggalkan dunia ini.
Lapangkanlah kubur mereka, terangilah kubur mereka

Ya Allah,
Sampaikan salamku kepada junjungan mulia Nabi Muhamad SAW dan para sahabatnya. 
Jadikan kami umat Nabi Muhamad SAW dan mendapat syafaat di akhirat kelak.
Perkenankankan permintaan hambaMu ini Ya Rabb..

رَبَّنَا اَتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلاَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّاِر. وَصَلىَّ اللهُ عَلىٰ سَـيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ عَلىٰ اٰلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ

Aamiin Ya Rabbal'alamin

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan