Rabu, 9 Januari 2019

Dak Kembar Baru Start Sekolah

Assalamualaikum semua..

Semalam mama mendapat perkhabaran dari asrama Peyakin yang dak kembar telah pun memulakan persekolahan mereka. Mereka lewat sikit masuk ke sekolah menengah sebab pemindahan sekolah yang diuruskan baru mendapat kelulusan dari PPD. Selamat menempuh alam persekolah menengah buat anak-anak mama. Sekolah baru, environment baru. Semoga anak-anak mama mendapat ilmu yang berguna dan dapat dipraktikkan dalam kehidupan harian. 

Anak-anak yang bersekolah petang. Wah, segak-segak anak-anak ni semua

Menaiki bas yang disediakan..sebab sekolah petang ni ramai (termasuk anak-anak perempuan), sebab tu mereka naik bas. Kalau yang sekolah pagi ada yang naik kereta.


Kalau ada yang tanya mama, macamana nak masuk sini...mama pun susah nak jawab sebab anak-anak mama dapat masuk sini pun kerana dapat call dari pihak Peyakin mengatakan anak-anak mama terpilih untuk masuk ke asrama sini. Pihak Peyakin tu tengok jugak lah tanggungan anak-anak semua ini dan pendapatan jugak. Ye lah, ibu tunggal kan...mereka memahami bagaimana susah perit nak membesarkan anak-anak. Tak kan pulak kita nak canang kat orang susah senang kita kan. Biar lah menjadi rahsia. Hanya Allah tempat mengadu.

Walaubagaimanapun, mama bersyukur sangat-sangat bila dapat tahu dak kembar terpilih masuk sini. Doa mama Allah kabulkan. Alhamdulillah. Setidak-tidaknya terjaga solat mereka di sini, itu yang paling utama. Dan harapan mama mereka dapat mempraktikkan aktiviti harian di asrama masa balik ke rumah nanti.

Yes, andai kita ada masalah, mengadulah pada Allah. Allah akan dengar dan akan kabulkan permintaan kita satu persatu. Pokok pangkalnya kita kena SABAR dengan apa sahaja dugaan yang mendatang. Bila kita belajar SABAR dan REDHA...kita dapat rasa betapa dekatnya Allah di hati kita. Jangan berhenti berharap.

In shaa Allah.

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan