Ahad, 6 Januari 2019

Program Santai Ibadah Remaja dan Anak Yatim @ KLCC Janda Baik

Assalamualaikum semua,


Selamat berhujung minggu di tahun baru 2019. Minggu pertama dan ramai nampaknya rakan-rakan taulan yang birthdaynya jatuh pada hari ini. Happy Birthday...semoga impian korang pada tahun ini terlaksana.

Cerita trowbek lagi...kali ini mama ayu mengikuti Program Santai Ibadah Remaja dan Anak Yatim anjuran Pemuda Masjid Kiyai Haji Abdullah Umar Bt 4 Klang. Ini merupakan kami pertama mama and anak-anak mengikuti program seumpama ini. Kalau ikutkan ada je program Bersama anak-anak Yatim setiap tahun tapi dah mama pun ahli baru lagi kan, merasa lah pergi bersama anak-anak. Lagi pun, orang Masjid kata inilah kali pertama mak-mak dapat join sekali sebab kena tolong memasak + masa cuti tak ramai AJK yang dapat hadir.


Seawal pukul 8.00 pagi dah berkumpul. Pukul 830 pagi dah gerak menaiki bas ke KLcc Janda Baik, Pahang

Merasalah mama dah tua-tua ni naik bas pergi rombongan...lama jugak rasanya tak naik bas. Pukul 11.00 pagi kami dah sampai ke destinasi


Mendengar taklimat sebelum diberikan kunci bilik untuk meletak pakaian dan lain-lain

Rumah penginapan..yang atas tu untuk anak-anak lelaki, belah bawah sebelah kanan tu untuk anak-anak perempuan dan belah kiri tu bilik mak-mak

Tempat makan dan penyediaan makanan

Gazebo untuk disewa. Ada lima kesemuanya di kawasan ini dan disediakan sekali tempat untuk berbabeque. Sewa dia berapa RM mama tak tahulah berapa, korang kena tanya sendiri jika berminat. Tapi kawasan ini adalah kawasan berpagar jadi...selamat sikit lah rasanya.

Ruang musollah rasanya. Sebab ada tirai tu kan. Di sini disedikan jugak bilik mandi.

Rumah untuk AJK2 yang hadir



Aktiviti anak-anak

Mak-mak tengah sibuk di dapur menyediakan bahan untuk bbq malam nanti. Mama mana mama? Haaaa...mama masa ni kat dalam bilik tengah rehat-rehat 😄









Aktiviti belah malam pulak, lepas tu makan malam. Frust sikit mama sebab tak teringat pun nak ambil gambar masa time makan tu. Kat sini dorang buat konsep makan dalam talam/dulang. Satu dulang tu share lah 4-5 orang gitew. Haaa...merasalah dak kembar tu makan dalam talam. hihihi. Dak imin tu jenis penggeli sikit, pandai-pandai lah duhai anak nak isi perut macamana.😆😅





Aktiviti pagi, senamrobik dan memanah



Mandi sungai sebelum berangkat pulang. Semalam petang dorang dapat mandi sekejap je sebab petang hujan. Hari ni dapatlah sambung mandi cumanya disebabkan hari ini adalah cuti umum Krismas...maka ramailah pengunjung mengunjungi tempat ini. Bersusun kereta kat depan gazebo tu..


Bergambar sebelum pulang. Alhamdulillah, selesai sudah program dua hari ini. Semoga mendapat manfaat buat anak-anak.

Ya Allah, jadikan aku, anak-anakku dan zuriat keturunanku dalam golongan yang mendirikan solat, perkenankan permintaanku ini. Aamiin.

Semoga kita semua tergolong dalam kumpulan muslimat/muslimin sejati dan semoga Allah memberikan kita hati yang ikhlas dan suci dalam mengerjakan amal kebajikan.

Sekian, jumpa lagi...sayonara !!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan