Selasa, 20 Ogos 2019

Bila kita rasa macam nak mati?

Assalamualaikum semua,

Apa khabar korang? Moga sihat-sihat hendaknya. Kelmarin mama balik dari kerja, badan ni rasa macam tak berapa nak sihat. Dahi berpeluh-peluh. Dalam hati rasa macam diri ini berada di ambang kematian. Hmmm, mengingatkan kepada kematian membuatkan mama rasa takut sangat. Ye lah, kita sedar setiap orang pasti akan mati. Tapi bagi mama, mama masih perlu meneruskan hidup ini. 

Ya Allah, Kau panjangkanlah umurku. 

Aku masih ada anak-anak yang perlu diberi perhatian. 

Aku masih ada emak dan abah yang perlu aku berbakti kepada mereka. 

Aku masih ada adik beradik yang perlu aku santuni mereka. 


Ya Allah, lindungilah aku. 

Aku perlu melihat anak-anak membesar di depan mata. 

Berilah aku peluang untuk melihat anak-anakku berjaya di dunia dan akhirat. 

Berilah aku peluang untuk memberikan kasih sayang seorang mama dan ayah kepada mereka.

Berilah aku peluang menggembirakan mereka.

Berilah aku peluang untuk mendengar segala keluh kesah mereka.

Mereka adalah amanah Mu untuk aku jaga.


Ya Allah, jadikan aku, anak-anakku dan keturunanku dalam golongan yang mendirikan solat.

Perkenankan permintaanku ini.

Aamiin Ya Rabbal'alaamiin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan