Sabtu, 19 Oktober 2019

Doa Buat Kekasih

Assalamualaikum semua,


Moga hari ini lebih baik dari semalam dan semoga hari esok akan lebih baik dari hari ini. 18 Oktober...merupakan satu tarikh yang tidak mungkin akan kulupakan. Tarikh dimana kekasih  hatiku dilahirkan. Tarikh di mana anak-anak juga tidak mungkin melupakan. Walaupun dia telah pergi, tetapi kenangan itu tetap terpahat di hati.


Ku abadikan kata-kata dari anakku Awie….😭😭😭

Aku hanya membaca luahan ini pada pagi Jumaat setelah ku bacakan surah yaasin untuk arwah. Boleh bayangkanlah aku membacanya selepas aku bersiap-siap untuk ke tempat kerja. Merembes air mata ini weiiii...huhu. Sepanjang jalan dari rumahku ke tempat kerja air mata ini tidak henti mengalir. Sedih yang teramat sangat. Sib baik masih boleh control depan kawan-kawan...haha.

Begitulah anak-anak. Tanpa sedar, kita sebagai ibu bapa tidak tahu apa yang mereka fikirkan. Perasaan mereka, emosi mereka, kehendak mereka...ada masa kita terlupa apa yang mereka mahukan dalam hidup ini. Bukan sebab tidak peduli, tetapi kekangan masa dan belaian jiwa jarang kita praktikan. Mungkin juga mereka berasa sunyi. Tetapi apalah yang boleh kita lakukan?...???

Aku hanya berserah agar Allah permudahkan segala urusan anak-anakku. Ya, aku tahu bukan mereka saja yang merasa beban perasaan ini, tetapi aku lebih merasainya. 😓 Moga anak-anakku lebih tabah menghadapi hari-hari mendatang. Doa mama sentiasa mengiringi kalian anak-anakku. Mama akan cuba buat yang terbaik untuk kalian semua. In shaa Allah..

Sampai sini, ter emosi pulak ni...huhu.

Jumpa lagi, sayonara !!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan