Khamis, 31 Oktober 2019

Bahagia Itu Milik Siapa?

Gambar kredit to google


Apa khabar? Ceria-ceriakan lah hidup kita walaupun terkadang hati pedih 😔 Ingat mudah ke nak merawat hati. Apatah lagi setelah dilukai. Anyway...perasaanku saat ini LEGA....sebab Allah nak tunjukkan kepadaku siapa kawan sebenar. Tak pasal-pasal adik-adik satu kerja kena dengar kakak meluah perasaan...kahkahkah. Ok, tak payah fikir sangat. Esok dah masuk bulan November. Bulan baru lembaran baru bagi bulan ini. Yang berlalu biar berlalu, kita lalui dengan penuh ketabahan. 

BAHAGIA itu bagi aku adalah suatu perkara yang subjektif. Bahagia boleh datang dengan pelbagai cara terpulang kepada penerimaan individu itu sendiri. Ada orang, dapat makan makanan idaman pun dah boleh membahagiakan. Ada orang, bila dapat kereta idaman itu pun salah satu bentuk bahagia. Bahagia tidak diukur pada harga atau wang ringgit, tetapi ia hadir bila kita dapat merasainya. Bagi aku, bila aku diizinkan untuk bangun malam untuk bertahajud, dapat kurasakan sesuatu yang Allah bagi yang dapat membahagiakan hati aku. Terasa dekatnya diri dengan Maha Pencipta. Terasa segala beban terlepas selepas mengadu pada Nya. Masa ni, nak menangis pun tak mengapa. Sebab aku tengah bercakap dengan Allah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Betapa diri ini tahu, betapa besarnya kasih sayang Allah. Moga Allah tetapkan iman di hatiku agar aku terus istiqamah dalam mengejar Syurga Firdaus.

Jom kita sama-sama terus istiqamah dalam melakukan ibadah seharian. Semoga kita sentiasa di bawah lindungan-Nya. Sama-sama kita jaga lidah, jaga perbuatan, jaga tingkahlaku. Aku menulis bukan kerana aku nak tunjuk baik, tapi aku menulis sebagai peringatan buat diriku sendiri dan pada mereka yang membaca. Ntah ada yang baca ke idak tu...haha

Rasa-rasa macam nak luah rasa tapi nantilah…idea dah kering ni hehe

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan