Selasa, 15 Oktober 2019

Kerana Setiap Kita Ada Doa

Assalamualaikum semua..

Apa khabar ? Moga ceria-ceria hendaknya. Jangan stress stress okey 😇


Banyak sangat dugaan melanda bulan ni. Ada sesuatu yang perlu aku hargai tetapi semua itu tinggal kenangan. Bukan senang tau nak berperang dengan perasaan ni...huhu. Ada kala kita ceria, ada kala kita berduka, ada kala kita gembira, ada kala kita menangis. Begitulah lumrah kehidupan. Allah turunkan ujian untuk melihat sejauh mana kita dapat bertahan. Telah tertulis, ujian yang ditimpakan kepada kita sesuai dengan kemampuan kita menanggungnya. Jangan menidakkan ketentuan ilahi. Terimalah setiap ujian dan liku-liku kehidupan dengan hati yang terbuka.

Kerana setiap di antara kita ada DOA..maka


~ DOA yang baik-baik. Adalah lebih baik kita bersangka baik terhadap sesuatu perkara. Setiap yang berlaku adalah dengan perkenan Allah jua. Berbuat baiklah sesama manusia dan makhluk di bumi ini. Hidup dalam kasih sayang dan rahmat Allah. Walaupun adakalanya hati kita terguris dan berduka dengan sikap mereka, DOA kan lah mereka supaya satu hari nanti mereka akan berubah dan mendapat hidayah. Jangan pernah kita menyimpan dendam di dalam hati. Belajar untuk memaafkan diri dan orang lain.

~ DOA dengan penuh keikhlasan. Kita tahu ramai dikalangan kita yang baik budi pekerti tetapi sejauh manakah hati kita ikhlas terhadap DOA yang di pohon. Bukan mudah untuk mengikhlaskan hati, ia memerlukan rasa dalam diri yang tinggi. Perasaan dalam diri di mana bila kita ber DOA, hati tidak berdetik dengan sesuatu yang tidak elok atau tidak baik. Kosongkan minda dengan perasaan yang tidak senang dan bercelaru. Fikir yang baik-baik, dan yang dating kepada kita juga yang BAIK-BAIK belaka.

~ Yakinlah Allah akan kabulkan DOA kita. Cepat atau lambat itu bukan urusan kita sebab penentunya adalah Allah SWT.

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan