Isnin, 8 Jun 2020

Ku sebut namamu dalam doaku...

Assalamualaikum semua…

Semalam ramai orang gembira sebab dapat merentas negeri selepas 10/6/2020. Kerajaan dah umumkan pun, tapi SOP yang ditetapkan haruslah dipatuhi. Haaa...sapa-sapa yang tak beraya lagi dengan mak,abah tu...boleh lah balik jumpa dengan wali keramat. Aku macam biasa, mak abah depan mata masa raya 😊...tapi tetap jugak nak balik Melaka. Bukan apa, sebaik je PM umum dalam tv semalam, terus je dapat call dari mak...minggu depan bawak mak balik kampung tau...haha. Iya lah mak...anakmu menurut perintah 😂😂😂
Dalam gembira tu, simpan sikit perasaan takut eh! Wabak covid ni belum berakhir lagi...sama-samalah kita menjaga diri masing-masing. Sayangi keluarga tersayang. 

Dalam hidup ini, semua orang ada misi masing-masing. Hala tuju kehidupan yang kita ingini. Bagi aku, aku pilih hidup bersederhana. Sudah menjadi rutin harian, bangun pagi ~ kerja ~ balik rumah ~ masak ~ basuh kain ~ tido...😴 Hari minggu pulak, pergi rumah mak ~ jogging. Nampak tak macam tak banyak aktiviti. Sebab itu, dalam kepala ni ada je nak cari tempat nak jalan-jalan…haha. Sementara anak-anak semua ada kat rumah ni, boleh lah bawak anak-anak jalan-jalan nanti. Dak awie pasni kena focus untuk SPM, mama doakan anak mama lulus dengan cemerlang nanti. Aamiin

Malam ni sunyi pulak rumah. Yang sulong tu dah pergi rumah neneknya. Hmmm....bayangkan nanti semua anak-anak dah besar, mesti mama sunyi 😔 . Ok tak pe, kita terima hakikat.

Setiap hari aku berdoa agar Allah pelihara aku dan anak-anak, mak abah, adik beradik dan kaum muslimin dan muslimat di dunia ini. Tapi ada seorang yang istimewa, tetiba aku masukkan nama dia dalam doaku...😉 Mungkin sebab kami dah jadi rapat dan dia rajin melayan aku yang sewel ni...hahaha. Maaflah teman, terpaksa pulak menemani ku yang ntah apa-apa. Bersabar lah ye melayan kerenah aku. Aku tidak mengharapkan lebih pun, ada teman berbual pun dah cukup….hihi. Terima kasih sahabat yang memahami. Terkadang aku rasa sayang padamu, tapi janganlah perasaan sayang itu disalah anggap. Kita tetap sahabat selamanya okey…Moga kau sihat-sihat selalu dan berbahagia disamping keluarga tercinta.


ok lah...sampai sini dulu, tunggu lain coretan.

Jumpa lagi, sayonara !! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan