Rabu, 3 Jun 2020

Kebenaran itu akan terserlah jua akhirnya...

Assalamualaikum semua…

Tengah buat apa tu? Petang-petang macam ni best jugak kalau dapat berjongging dekat tasik kan? Dengan cuaca yang mendung berangin ni...bestnya rasa. Tunggulah hujung minggu ni, kita cuba eh! haha

Gambar kredit to FB


Mengenali sikap manusia yang berbagai jenis ragamnya, ada yang membuatkan kita happy, ada yang menjengkelkan, ada yang ntah apa-apa, haaaa...hadap je lah. Setiap aturan Allah itu pasti ada sebab yang tersendiri. Dan aku sendiri tidak terkecuali dalam percaturan itu.

Berjumpa, berbual dan mengenali...ada masanya pertemuan yang singkat itu boleh mendatangkan pelbagai rasa dan menjadikan kita salah faham antara satu sama lain. Mungkin aku ditakdirkan untuk berjumpa dan mengenali seseorang sebagai seorang yang boleh dikongsi perasaan, menjadi tempat luahan tapi aku menerimanya sebagai satu ketentuan untuk aku memikir dan menerima seadanya.

Sekarang aku mengerti dan sangat mengerti, kenapa itu berlaku. Tetapi bagiku itu tidak mengapa. Aku menerimanya walaupun...rahsia kalian itu tetap akan aku simpan untuk kenangan hidup ini.

Aku memandang setiap sudut kehidupan dan aku belajar apa kemahuan hidup ini. Tidak semua yang kita impikan akan menjadi kenyataan. Tetapi setidak-tidaknya, impian yang ingin kita kejar akan tercapai juga suatu hari nanti. Berusaha dan berdoa selalu, moga Allah kabulkan permintaan kita.

Apa pun yang berlaku, yang telah berlaku dan yang akan berlaku...aku akan tempuhinya. Kerana aku tahu, Allah itu Maha Mengetahui dan aku yakin Allah sangat sayangkan aku sebagai hamba Nya.

Perkenalan hujung tahun 2019, walaupun mengambil masa hanya 2 bulan...amat memberi kesan ke dalam hatiku. Mungkin Allah nak tunjukkan kepadaku bahawa hidup ini indah dan carilah keindahan hidup ini. Think of yourself and never get back. And now I believe that life is about choice. I choose what i want to be. Just forget what is happen last time. Past is past, and life must go on with happiness.

Sesungguhnya, apa yang kita fikirkan, apa yang kita mahukan adalah dengan keizinan tuhan jua.  Moga Allah redha.

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan