Khamis, 4 Jun 2020

Mari Menabung

Assalamualaikum semua…

Ceriakan pagi Jumaat yang indah ini. Jom lah kita submit doa banyak-banyak, mana tahu salah satu doa kita Allah kabulkan.


Gambar dari group wasap


Sejak PKP ni, kurang semua aktiviti harian...nak berjalan sangat pun tak boleh apatah lagi nak berbelanja. Moratorium yang kerajaan bagi, kita manfaatkan sepenuhnya. Alahai bank pun, kita dah sediakan duet, tak mahu pulak dia buat potongan. Aku ni dah lah sejenis malas nak pergi bank, yang mana boleh transfer, aku transfer...sebab tu semua pembayaran aku buat autodebit. Senang, malas nak pikir-pikir, sediakan aje duetnya dalam bank...nanti pandai-pandailah bank tu deduct sendiri...haha. Tapi dah dua bulan ni, tak mahu pulak bank tu amek duet aku 😇. Maka dengan rasminya, jomlah kita menabung ye anak-anak. Duet raya korang mama masuk dalam Tabung Haji. Memang mak bapak zaman sekarang, duet anak-anak lagi banyak dari mereka, eh! 



Simpanan dalam Tabung Haji sekarang dah tak guna buku ye...guna IC je. Teknologi dah canggih, kita kena ikut peredaran semasa. Masa depan anak-anak mak bapak yang tentukan, tetapi kalau melibatkan soal jodoh biarlah mereka tentukan sendiri 😅. Kita doakan yang baik-baik aje.

Moga anak-anak membesar menjadi insan yang berguna, taat pada Allah dan mempunyai akhlak yang terpuji serta berjaya di dunia dan akhirat. Aamiin

Jumpa lagi, sayonara !!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan