Selasa, 14 April 2020

Anugerah Perasaan - Suka, Sayang dan Cinta

Assalamualaikum semua…

Apa khabar korang? Harap2 nya sihat-sihat belaka. Musim Covid-19 ni...semua orang pun terperuk kat rumah...Haaa, jangan nak jalan2 kesana kesini pulak ye. Stay@Home orang putih kata 😆 Mula-mula tu memang tak biasa, tapi lama kelamaan tu nanti ok lah…

Gambar kredit to google


Aku ni suka ros biru. Ntah tak tahu lah kenapa...tapi bagi aku ros biru ni unik sebab warna tu susah nak dapat...hehe. Seunik perangaiku, haha. Ada sape2 nak hadiahkan aku ros biru tak? 😇

Aku ni kalau dah kata SUKA, memang aku suka betul-betul. Bab SUKA ni aku tak main-main sebab keberangkalian untuk aku suka orang tu memang SUSAH...haha. Yes, memang betul SUKA tu tak bermaksud CINTA sebab cinta itu adalah sesuatu yang sangat sukar untuk dimengertikan. So bagi aku, kalau dah suka tak bermakna kau akan memiliki kerana untuk memiliki perlukan satu komitment perasaan yang kuat. Berbalik pada perasaan SAYANG pula, rasa sayang tu bila kau rasa kau tak mahu untuk kehilangan. Tetapi ada masanya, perasaan sayang itu hadir bila kau dah betul-betul mengenali. Terkadang perasaan sayang itu boleh datang dan pergi sesuka hati. Perasaan CINTA itu adalah satu anugerah di mana kau akan sanggup lakukan apa sahaja demi orang yang kau suka dan sayang. Beruntunglah mereka bila ada yang mencintai. Bila dah ada orang suka, sayang dan cinta kat kau...jangan lepaskan dia. Walaupun kadang-kadang kau sendiri keliru dengan perasaan. Sesungguhnya perasaan itu boleh di pupuk dan di baja. 

Aku selalu berpesan pada anak-anak. Carilah seorang lelaki atau perempuan yang betul-betul ikhlas sukakan kita, sayangkan kita & cintakan kita. Kalau kita tak berapa suka kat dia pun, at least kita masih boleh cuba untuk membalasnya balik. Biasanya bila orang yang suka kat kita ni, dia susah nak tinggalkan kita bila ada masalah atau dugaan yang melanda. eh 💕💖

Itu pengalaman aku lah. Sebab arwah dulu macam tu...😍

Nota hati: aku rindu…

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan