Ahad, 19 April 2020

Menulis Puisi @ Sajak

Assalamualaikum semua…

Lama betul aku tak menulis puisi atau sajak. Zaman sekolah dulu setiap tahun tulisan aku mesti masuk dalam majalah sekolah 😄. Lama tak praktik ni, rasa-rasa dah boleh start menulis balik eh!
Cerpen pun aku tak siapkan lagi...baru part 1 je, nak sambung tak de mood pulak. Aku bukan apa, kalau dah start menulis ni, emosi kena lebih...effort kena lebih. Kang tak pasal-pasal, sambil tulis aku boleh menangis pulak. Haruuu jadi nya 😇😅

Ok lah, aku nak tulis sajak apa hari ni...lama tak asah bakat 


RINDU...

Merenung keluar jendela
Aku teringat kisah silam kita
Engkau bukanlah yang pertama
Tapi aku mengharapkan 
Engkau adalah yang terakhir

Masih ku ingat
Diwaktu itu
Aku yang memulai perkenalan kita
Saat itu aku merasa bahagia

Terima kasih teman
Kerana sudi menerimanya
Kuhulurkan secebis kasih
Selautan sayang kau berikan
Kerana sayang ini…
Kerana kasih ini…
Kita disatukan

Masa berlalu
Hari demi hari
Kasih bersemi selamanya
Ku sangka bahagia ini selamanya
Tetapi aturan Allah
Siapa yang tahu…

Kau pergi tanpa pesan
Meninggalkan aku 
Tidak pernah ku menduga
Begini akhirnya…

Kesepian itu
Biar ia berlalu pergi
Hilangmu tidak aku mencari gantinya
Aku pasrah
Andai satu masa nanti
Terbuka hati
Semuanya kuserahkan 
Pada Ilahi

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ya Allah
Ya Rahman
Ya Rahim

Sesungguhnya kuserahkan hidupku, matiku, ibadahku, rezekiku, amalku hanya kerana Mu Ya Allah.
Pilih lah aku menjadi insan yang Kau Sayang. Terima kasih Allah.


Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan