Khamis, 22 Oktober 2020

Izinkan aku bahagia

 Assalamualaikum semua...

PKPB bersambung lagi minggu ini, harap-harap tidak bersambung. Memandangkan kes yang meningkat setiap hari, jadi risau jugak sebenarnya. Nak keluar sangat pun tak seronok sebab tak dapat ramai-ramai. Dengan air tak de lagi...lalalala, mencabar kesabaran sungguh. Semua tu dugaan bagi kehidupan di dunia ini. Sabar je...selagi masih bernafas.

gambar dari wasap group


Setiap tahun, di hari lahirku...ramai rakan-rakan, sahabat mendoakan agar aku terus berjaya di dunia dan akhirat dan kebanyakannya mendoakan agar aku bertemu jodoh? walaweiiii...napa pulak lah korang especially my bff mendoakan begitu. Mungkin mereka ingin melihat aku bahagia dan gembira. Terkadang aku bertanya pada diriku sendiri...tidak bahagiakah aku? Aku rasa aku telah bahagia tetapi mungkin kesepian yang terkadang aku hadapi menjadikan aku tidak bahagia? Ntah lah...terkadang aku sendiri tidak mengerti. Aku hanya mengikut aturan yang Allah telah tetapkan dan merencanakan untukku. Aku tidak mahu menidakkan ketetapan yang Allah telah berikan. Aku hanya mampu berserah dan berdoa agar apa sahaja yang datang kepadaku adalah yang baik-baik belaka. Sesungguhnya apa jua yang Allah beri, aku akan menerima seadanya dan bersyukur di atas setiap nikmat yang telah aku perolehi.

Dan di waktu ini, aku sangat menyayangi seseorang yang dapat mengisi kekosongan hatiku. Walaupun aku tahu, perbuatanku ini salah, tapi aku tidak dapat menafikan dan menolak perasaan itu. Adakah sayang itu boleh dipaksa? Adakah bersalah kerana menjadi yang kedua? Aku sendiri berusaha untuk menolaknya tetapi aku tidak berdaya kerana perasaan itu semakin hari semakin kuat aku rasakan. Adakah ini ujian yang Allah beri untuk aku berfikir mana yang baik dan mana yang buruk. Setiap hari aku berdoa agar Allah memberikan aku ketenangan, ketabahan, keimanan dalam menghadapi hari-hari mendatang. Aku harus kuat demi anak-anakku. Kejayaan dan kesenangan yang Allah beri bukan untuk menjadikan aku sombong tetapi Allah beri untuk aku membantu dan menolong orang lain. Biarlah apa yang aku lakukan hanya Allah yang tahu dan semoga apa yang telah aku buat mendapat restu dari Yang Esa. Ya Allah, semoga setiap kebaikan yang datang daripada Mu membawa kebaikan kepada diriku dan orang-orang disekelilingku. Aku memerlukan Rahmat dan Kasih Sayang Mu. Izinkan aku bahagia Ya Allah walaupun hanya sebentar cuma. Aku yakin setiap orang menginginkan hidup yang bahagia dan berkekalan hingga hujung nyawa. Tetapi apa jua yang telah Engkau tetapkan, aku redha dan pasrah. Aku mengambil iktibar akan setiap kejadian yang menimpaku dan aku mengharapkan Engkau menjagaku setiap detik dan saat sebagai hamba Mu yang sangat lemah. Berilah aku kesempatan untuk terus menjaga amanah Mu ini iaitu anak-anakku, berilah aku kesempatan untuk aku berbakti kepada kedua orang tuaku, berilah aku kesempatan untuk membahagikan dia yang aku sayang. Aku bermohon kepada Mu Ya Allah, agar perjalanan hidupku mendapat keberkatan dari Mu. Redhailah perjalanan hidupku. Aamiin…

Masa untuk sambung kerja. Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan