Khamis, 8 Oktober 2020

Percaya Pada Allah

Assalamualaikum semua...

Bermula esok PKPB di area Klang, Selangor. Disebabkan wabak covid meningkat di daerah Klang, maka PKPB dilaksanakan. Duduklah balik terkurung di dalam rumah duhai anak. Jangan nak bergerak ke sana ke sini naik basikal kat luar rumah ye. 

gambar kredit to google

Dugaan demi dugaan menimpa. Terkadang tidak semua yang kita inginkan akan Allah kabulkan, tetapi aku sangat yakin akan aturan yang Allah tetapkan. Walaupun diberi sedikit kesedihan hari ini, in shaa Allah akan dibalas dengan kebahagiaan di masa akan datang. Allah timpakan ujian sesuai dengan kemampuan manusia itu dan Allah sekali-kali tidak akan menguji kita dengan sesuatu yang tidak mampu kita tanggung. Sesungguhnya ujian Allah itu menandakan bahawa Allah sayang pada kita kerana ujian itu tanda Allah peduli pada kita. Aku sangat percaya bahawa setiap yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi. Andai sabar itu perlu, aku sanggup menunggu hingga manisnya penghujungnya.

Manusia menilai dari sudut yang berbeza tetapi Allah menilai dari mata hati. Terkadang penilaian manusia terhadap manusia lain tidak benar selagi kita tidak bersua muka dan berkenalan dengannya. Itu adalah kesilapan aku yang dulu kerana menilai orang dari percakapan orang lain dan aku yakin bila telah berbual dan mengetahui, ternyata andaian itu salah dan menjadi tugas untuk membetulkan balik tanggapan orang yang salah itu. Tetapi lumrah manusia, terkadang yang baik itu dianggap buruk dan yang buruk itu di anggap baik. Hanya tuhan yang lebih mengerti apa yang tersirat dihati setiap hamba Nya. Allah Maha Mengetahui dan kuasa Allah itu sangat Besar.

Ya Allah, aku bermohon kepadaMu. Kuatkan hatiku untuk menerima dugaan ini. Sesungguhnya yang telah berlaku telahpun berlaku dan setiap yang berlaku itu adalah dari kehendakMu jua. Ampunilah aku kerana mengikut kata hati. Sesungguhnya aku hanya mengikut gerak hati dan aturan yang Kau berikan. Aku yakin setiap yang berlaku akan diberi ganjaran oleh Mu. Berilah kejayaan buat orang yang aku sayang dan Kau mudahkan setiap tindakan dan pekerjaannya. Aamiin

Sayang, aku akan setia menemanimu walaupun hatiku luka. Aku akan sentiasa mendoakan dirimu semoga kau bahagia selalu kerana aku sayang padamu. Aku percaya pada keajaiban tuhan yang satu...Allah Ya Mujib. Moga perjalanan hidup ini mendapat restu dari Yang Maha Esa. 

Sampai sini saja...malam ni boleh tidur awal,, esok kita keje dari rumah...yeayy

Selamat malam, sayonara!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan