Khamis, 1 Oktober 2020

Ikatan Suci

Assalamualaikum...

Hujan rahmat di malam ini membuatkan aku di buai rasa. Rasa yang sukar untuk dimengertikan. Bahagiakah aku? Adakah bahagia itu akan menjadi milikku? 

Bersamamu sangat mendamaikan hati ini. Namun, apa yang aku takuti berlaku juga. Aku mengakui bahawa aku sangat sayang padamu. Ntah dari mana kekuatan itu hadir untuk aku menerimamu sepenuhnya. Kau sangat istimewa dalam hatiku. Hati yang selama ini aku tutup untuk menerima mana-mana lelaki di dalam hidupku. Namun aku tidak menafikan kehadiranmu membuatkan aku rasa gembira, membuatkan aku rasa bahagia dan dihargai. Terima kasih kerana hadir di dalam hidupku. Sepi yang aku lalui dulu kian terisi dengan kehadiranmu sayang. Senyum tawamu, kemesraanmu, perhatianmu sangat aku kagumi. Aku sangat menghargai masa yang kau luangkan bersamaku.

Aku hanya mampu berdoa agar hubungan ini berakhir dengan satu akad bahawa aku sah menjadi milikmu. Walaupun aku tahu, aku akan melukakan hati orang-orang disekelilingku, namun satu hari nanti...aku harap mereka akan mengerti. Hidup ini hanya sementara. Izinkan aku bahagia, Ya Allah. Aku bermohon kepadaMu, mudahkan urusan kami. 

Sayang...andai kau tahu betapa bersalahnya aku kerana ingin memilikimu tetapi aku tidak berdaya untuk mengelak. Perasaan ini lahir dari sudut hati yang paling dalam bila mana aku sebut namamu dalam doaku...dan Allah lorongkan perkenalan ini menjadi satu keindahan yang kita sendiri dapat merasainya. Aku ingin bahagia bersamamu. Menikmati keindahan alam bersamamu dan melayari hidup bersamamu. Hadirmu membawa makna yang sukar untuk dimengertikan tetapi aku yakin semua itu adalah dengan kehendak Allah jua. Moga Allah redha.

Ya Allah, aku bermohon kepada Mu, satukan hati kami walaupun dugaan melanda. Lindungilah kami dan peliharalah iman kami. Sesungguhnya kami insan yang lemah dan tidak berdaya. Sayangi kami Ya Allah. Aamiin...

Sampai sini saja...mata pun dah layu ni. Selamat malam dunia. Moga hari-hari yang mendatang  akan dilalui dengan penuh keceriaan dan keindahan.

gambar kredit to google


Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan