Selasa, 6 Oktober 2020

Takdir dan Waktu

Assalamualaikum...

Selamat menjawab peperiksaan pada anak-anak tingkatan 5, trial exam SPM bermula minggu ini. Semoga anakku Awie dapat menjawab soalan dengan lancar. Doa mama sentiasa mengiringi semoga kalian semua berjaya di dunia & akhirat.

Di waktu ini, berbagai dugaan yang aku tempuhi dan aku bersyukur kepada Allah kerana memberi sesuatu yang telah hilang dulu. Kini, aku rasa sangat bahagia dan aku harap kebahagiaan ini dapat dikecapi bersama insan yang aku sayangi. Perjalanan hidup yang penuh berliku menjadikan aku seorang wanita yang tabah dan sabar. Menyusuri setiap detik dan masa yang dulunya kurasakan sepi tetapi kini kesepian itu telah terisi dengan kehadiranmu sayang. Mungkin orang tidak akan mengerti kerana aku sendiri tidak memahami apa sebenarnya yang aku inginkan. Tetapi apa yang aku pasti, aku ingin melihat kau tersenyum dan bahagia. Bahagia yang dirasakan dari 💙 sanubari yang tulus menyayangimu.

Kerana kasih dan sayangku bukan paksaan. Ia hadir tanpa di undang dan akhirnya aku merasakan aku telah jatuh cinta buat kali kedua. Kau bukan yang pertama tetapi kau terindah dalam hatiku. Aku ingin memilikimu seperti agungnya cinta Khatijah terhadap Rasulullah SAW. Satu ikatan di mana setianya kehidupan baginda yang tiada tolok bandingnya. Kita tidak mungkin dapat menjadi seperti baginda tetapi kita boleh mengikut sunnah yang ditinggalkan. 

Takdir itu menemukan kita dan takdir juga yang memisahkan. Mengenalimu membuatkan aku rasa bahagia dan aku harap perhubungan ini berakhir dengan baik. Terima kasih kerana  menyayangiku sayang.

i love u...

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan