Ahad, 3 Mei 2020

Rindu...

Assalamualaikum semua…


Masuk round yang kedua, 11 hari dah kita puasa. Aku...biasa lah, belum dapat lagi puasa penuh, ABC pulak…(Allah bagi cuti 😂😂😂). 



Korang pernah rasa tak...bila jauh kita rindu tapi bila dekat, buat tak tahu je...haha. Itu lah aku. Tak pandai dah nak bermain dengan perasaan. Anak-anak kata mama dah tua, eh! Musim-musim PKP ni, duduk di rumah, malas dah nak piker-piker peningkan kepala. Tapi kadang kala perasaan rindu tu datang secara tak sengaja. Firstly, mesti lah aku rindu kat mak abah. Dalam video call, abah asyik suh datang Bangsar...katanya kalo sorang boleh je lepas...haha, tapi aku takottttt. Nanti nak jawab apa ngan pak polisi. Aku ni dah lah sejenis yang tak pandai menipu 😓 kang tak pasal-pasal aku kena patah balik...huhu. 

Tapi yang lebih mengherankan aku..lately ni asyik teringatkan seseorang. Aku pun tak tahu, either dia ingatkan aku atau tidak. Sebab biasanya instinct aku ni kuat...haha. Tapi malaslah nak piker. Buat semak kepala je. Just follow aturan yang Allah dah tetapkan. Aku bukan nak kawen pun...nak berkawan je. Asalkan ada teman sembang, teman borak, ok dah tu. Nak masuk web Baituljannah risau pulak...haisshhh, macam-macam lah ko ni ayu.😇

Lagi satu, aku rindu nak tengok pantai...laut...kat situ aku dapat tenangkan fikiran walaupun sebentar cuma...hehe. Moga musibah covid 19 yang melanda negara kita segera pergi, dan dapat kita jalankan kehidupan seperti biasa. Otak dah tepu weyh duk kat rumah. Memang banyak aktiviti yang boleh di buat tapi tak sama bila kita dapat melihat alam ciptaan tuhan. Sejuk je mata memandang.

Lagi...aku rindu kat arwah suami. Hari-hari pandang muka arwah, terasa dia dekat di hati. Apa-apapun kehidupan harus diteruskan. 

Aku hidup hari ini kerana Allah dan aku mati juga kerana Allah. Moga Allah redha.

Ya Allah, jadikan aku, anak-anakku dan zuriat keturunanku dalam golongan yang mendirikan solat. Perkenankan permintaanku. Aamiin…

Jumpa lagi, sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan