Rabu, 22 Julai 2020

Hatiku Milik Mu

Assalamualaikum semua...

Moga hari-hari mendatang membawa keceriaan dalam hidup kita. Aku seperti biasalah, menjalani kehidupan ini seperti biasa. Akulah ketua keluarga, akulah supir, akulah bibik dan segalanya aku lah bagi anak-anak. Moga apa jua yang aku lakukan mendapat redha Allah. Menjaga amanah yang telah dikurniakan ilahi, mengajar aku erti ketabahan, kesabaran, dan yang paling beerti buatku ialah pengalaman hidupku dalam menjalani liku-liku kehidupan ini.

Ya Allah...
Sesungguhnya hati ini milik Mu
Sesungguhnya diri ini milik Mu
Sesungguhnya hidupku ini untuk Mu

Aku hidup kerana Mu
Dan matiku juga kerana Mu
Maka...
Kau matikan aku dalam iman
Tetapkan imanku
Aku takut Ya Allah
Andai aku tidak sempat bertaubat kepada Mu
Aku takut akan murka Mu
Sayangilah aku Ya Allah
Lindungi aku dari hasutan syaitan

Ya Allah
Sesungguhnya setiap yang berlaku dengan izin Mu jua
Maka Kau permudahkan langkahku
Kau permudahkan segala urusanku
Jauhkan aku dari mereka yang mencemburui aku
Jauhkan aku dari mereka yang ingin mengambil kesempatan terhadapku
Jauhkan aku dari hasad dengki manusia
Peliharalah aku Ya Allah
Peliharalah anak-anakku Ya Allah
Peliharalah seluruh keluargaku
Peliharalah orang-orang yang aku sayang

Ya Allah
Hanya Kau yang mengetahui hatiku
Hanya Kau yang memahami aku
Jangan Kau bolak balikkan hatiku dengan perkara yang tidak baik
Tetapkan hatiku untuk mencintai Mu Ya Allah

Subhanallah
Alhamdulillah
La'ilahaillallah
Allahuakbar

Ya Allah
Perkenanankan hajatku...
Aamiin Ya Rabbal'alamiin



Jumpa lagi...sayonara !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan